Εκτύπωση

Εκθέσεις

Βιβλιογραφική ανασκόπηση ερευνών στο χώρο της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας που αφορούν στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού και του σχολείου ως προς τις διαστάσεις της ισότητας και της ποιότητας.

Το μοντέλο μέτρησης της επίδρασης του σχολείου και του εκπαιδευτικού στην παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών - Βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη μεθοδολογία δημιουργίας του στατιστικού μοντέλου.

 Τελικά Αποτελέσματα Προγράμματος και Εισηγήσεις για Περαιτέρω Έρευνα 

Σχετικά Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά με Σύστημα Κριτών

Creemers, B.P.M., & Kyriakides, L. (2010). School factors explaining achievement on cognitive and affective outcomes: Establishing a dynamic model of educational effectiveness. Scandinavian Journal of Educational Research, 54 (1), 263-294.

Creemers, B.P.M., & Kyriakides, L. (2015). Developing, testing and using theoretical models of educational effectiveness for promoting quality in education. School Effectiveness and School Improvement, 26 (1), 102-119.
 
Kelly, Α. (2012). Measuring 'equity' and 'equitability' in school effectiveness research. British Educational Research Journal, 38 (6), 977-1002.
 
Kyriakides, L., & Creemers, B.P.M. (2011). Can schools achieve both quality and equity? Investigating the two dimensions of educational effectiveness. Journal of Education for Students Placed at Risk (JESPAR), 16 (4), 237-254.
 
Kyriakides, L., Creemers, B.P.M., Antoniou, P., & Demetriou, D. (2010). A synthesis of studies for school factors: Implications for theory and research. British Educational Research Journal, 36 (5), 807-830.
 
Panayiotou, A., Kyriakides, L., Creemers, B.P.M., McMahon, L., Vanlaar, G., Pfeifer, M., Rekalidou, G., & Bren, M. (2014). Teacher Behavior and Student Outcomes: Results of a European Study. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 26, 73–93.
 
Scheerens, J. (2013). The use of theory in school effectiveness research revisited. School Effectiveness and School Improvement, 24 (1), 1-38.
 
 
Σχετικό Υλικό σε Ελεύθερη Πρόσβαση
 
Schleicher, A. (2014). Equity, Excellence and Inclusiveness in Education: Policy Lessons from Around the World. Paris: OECD.