Εκ μέρους όλων των συμμετεχόντων του προγράμματος «Προώθηση της Διαμορφωτικής Αξιολόγησης του Μαθητή: Από τη Θεωρία στην Πολιτική και Πρακτική» θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην ιστοσελίδα μας.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος Erasmus+, Βασική Δράση 3 (Υποστήριξη μεταρρυθμίσεων πολιτικής). Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 3 χρόνια, με αφετηρία τον Ιανουάριο του 2018 και σε αυτό συμμετέχουν οκτώ οργανισμοί από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες:  Βέλγιο, Κύπρο, Ελλάδα και Ολλανδία.  Η Κύπρος και συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο Κύπρου, είναι ο συντονιστής του προγράμματος. 

combined beneficiaries logos

Το αυξανόμενο πλαίσιο λογοδοσίας, η ανάγκη για καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και η αναγνώριση της διαμορφωτικής αξιολόγησης ως παράγοντα κλειδί για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, έχουν αυξήσει την ανάγκη για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αξιολόγησης του μαθητή από πλευράς των διδασκόντων. Αν και οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αφιερώνουν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε δραστηριότητες σχετιζόμενες με την αξιολόγηση του μαθητή, εντούτοις φαίνεται ότι δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, καθώς χρησιμοποιούν πρακτικές αξιολόγησης για αθροιστικούς σκοπούς, αντί για διαμορφωτικούς. Το πρόγραμμα αυτό βασίζεται σε μία θεωρητική προσέγγιση που είναι εμπειρικά τεκμηριωμένη για τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής για την αξιολόγηση, η οποία όχι μόνο θα αναπτύξει τις κατευθυντήριες γραμμές για χρήση της αξιολόγησης για διαμορφωτικούς σκοπούς, αλλά θα διαμορφώσει ένα πρόγραμμα επαγγελματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν δεξιότητες και γνώσεις διαμορφωτικής αξιολόγησης των μαθητών τους.   Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα:

  • Αναπτύξουμε ένα πλαίσιο μέτρησης των δεξιοτήτων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και θα το χρησιμοποιήσουμε για να ορίσουμε τα επαγγελματικά πρότυπα στην διαμορφωτική αξιολόγηση.
  • Δημιουργήσουμε έγκυρα μέσα μέτρησης των επαγγελματικών αναγκών των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά πλαίσια.
  • Σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα επαγγελματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη διαμορφωτική αξιολόγηση και σχετικό υλικό (π.χ. εγχειρίδια), στα Αγγλικά, Ελληνικά και Ολλανδικά. Το πρόγραμμα αυτό θα βασίζεται στις βασικές υποθέσεις της Δυναμικής Προσέγγισης η οποία αναγνωρίζει τη σημασία της διαφοροποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικού και τους στηρίζει στην ανάπτυξη και εφαρμογή των δικών τους σχεδίων δράσης. Ο κριτικός αναστοχασμός πάνω στην πρακτική γίνεται περισσότερο στοχευμένος και λαμβάνει υπόψη του τη γνωστική βάση της διαμορφωτικής αξιολόγησης.
  • Εξετάσουμε την επίδραση του προγράμματος αυτού στη βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών όσον αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών τους και στα αποτελέσματα των μαθητών τους (γνωστικά και μετα-γνωστικά).

Θα ερευνήσουμε, επίσης, διαφοροποιημένα αποτελέσματα του προγράμματος αυτού (ειδικότερα εφόσον η διαμορφωτική αξιολόγηση μπορεί να είναι περισσότερο αποτελεσματική για μαθητές με χαμηλότερες επιδόσεις), καθώς και ειδικότερες προκλήσεις που μπορούν να εμφανιστούν σε χώρες που θα εφαρμόσουν την προσέγγιση αυτή κάτω από διαφορετικά πλαίσια.  Επιπρόσθετα, θα εξετάσουμε κατά πόσο το πρόγραμμα αυτό μπορεί να επηρεάσει την εκπαιδευτική πολιτική και πρακτική σε χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά και θα διερευνηθούν οι δυνατότητες επέκτασης αυτής της προσέγγισης και σε άλλες χώρες.

Η ιστοσελίδα μας ανανεώνεται συστηματικά και οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να ενημερώνονται σχετικά με τις δραστηριότητες και τα αποτελέσματα του προγράμματος σε κάθε του φάση.

Αν έχετε οποιαδήποτε ερώτηση ή χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμά μας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. 

 

Ο συντονιστής του έργου,

Δρ. Λεωνίδας Κυριακίδης

Καθηγητής Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης,

Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου