ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΔΙΑΚΡΙΤΗΣ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

 

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

 

ΜΑΘΗΜΑ 1: Εισαγωγή στους γεωμετρικούς μετασχηματισμούς.

Χρόνος: 2 X 40'

 

Στόχοι:

• να εξοικειωθούν με τα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και τα εργαλεία του λογισμικού

• να αναγνωρίσουν την ύπαρξης των γεωμετρικών μετασχηματισμών και να γνωρίσουν τα τρία είδη γεωμετρικών μετασχηματισμών

• να ονομάζουν το πρότυπο και την εικόνα ενός γεωμετρικού μετασχηματισμού

Μαθημα 1

 

Μάθημα 1

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4

Δραστηριότητα 6  

 

 

ΜΑΘΗΜΑ 2: Αναγνώριση εικόνας μεταφοράς - Αναγνώριση μετασχηματισμού μεταφοράς.

Χρόνος: 1 X 40'

 

Στόχοι:

• να αναγνωρίζουν την μεταφορά

• να δίνουν δικά τους παραδείγματα μεταφοράς

• να αναγνωρίζουν τις ιδιότητες της μεταφοράς να διατηρεί το σχήμα, το μέγεθος, και τον προσανατολισμό του προτύπου

• να αναγνωρίζουν την ιδιότητα της μεταφοράς να μεταβάλει τη θέση στο χώρο

• να αναγνωρίζουν την κατεύθυνση μιας μεταφοράς

Μάθημα 2

 

Μάθημα 2

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4

Δραστηριότητα 5

 

 

 

ΜΑΘΗΜΑ 3: Προσδιορισμός παραμέτρων μεταφοράς - Κατασκευή εικόνας με μεταφορά.

Χρόνος: 2 X 40'

 

 

Στόχοι:

• να αναγνωρίζουν το ρόλο των δύο παραμέτρων της απόστασης και της κατεύθυνσης στην αλλαγή της θέσης

• να προσδιορίζουν και περιγράφουν τις παραμέτρους μιας μεταφοράς

• να κατασκευάζουν την εικόνα μιας μεταφοράς

• να προσδιορίζουν και να περιγράφουν τις παραμέτρους μιας μεταφοράς σε ορθοκανονικό σύστημα αξόνων

• να κατασκευάζουν την εικόνα μιας μεταφοράς σε ορθοκανονικό σύστημα αξόνων

 

Μάθημα 3 Μάθημα 3

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4

Δραστηριότητα 5

 

ΜΑΘΗΜΑ 4: Αναγνώριση εικόνας ανάκλασης - Αναγνώριση μετασχηματισμού ανάκλασης.

Χρόνος: 1 X 40'

 

 

Στόχοι:

• να αναγνωρίζουν την ανάκλαση

• να δίνουν δικά τους παραδείγματα ανάκλασης

• να αναγνωρίζουν τις ιδιότητες της ανάκλασης να διατηρεί το σχήμα και το μέγεθος

• να αναγνωρίζουν την ιδιότητα της ανάκλασης να μεταβάλει τη θέση στο χώρο και να αντιστρέφει τον προσανατολισμό του προτύπου

• να αναγνωρίζουν την κατεύθυνση της αλλαγής της θέσης μιας ανάκλασης βάση της θέσης του άξονα συμμετρίας

 

Μάθημα 4 Μάθημα 4

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4

Δραστηριότητα 5

 

ΜΑΘΗΜΑ 5: Προσδιορισμός παραμέτρων ανάκλασης - Κατασκευή εικόνας με ανάκλαση.

Χρόνος: 2 Χ 40'

 

Στόχοι:

• να αναγνωρίζουν το ρόλο των δύο παραμέτρων του προσανατολισμού και της απόστασης από τον άξονα συμμετρίας στην αλλαγή της θέσης

• να προσδιορίζουν και περιγράφουν τις παραμέτρους μιας ανάκλασης

• να κατασκευάζουν την εικόνα μιας ανάκλασης

• να προσδιορίζουν και να περιγράφουν τις παραμέτρους μιας ανάκλασης σε ορθοκανονικό σύστημα αξόνων

• να κατασκευάζουν την εικόνα μιας ανάκλασης σε ορθοκανονικό σύστημα αξόνων

Μάθημα 5

 

Μάθημα 5

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4α

Δραστηριότητα 4β

Δραστηριότητα 5

 

 

ΜΑΘΗΜΑ 6: Αναγνώριση εικόνας περιστροφής - Αναγνώριση μετασχηματισμού περιστροφής.
Χρόνος: 1 Χ 40'

 

 

Στόχοι:

• να αναγνωρίζουν την περιστροφή

• να δίνουν δικά τους παραδείγματα περιστροφής

• να αναγνωρίζουν τις ιδιότητες της περιστροφής να διατηρεί το σχήμα και το μέγεθος

• να αναγνωρίζουν την ιδιότητα της περιστροφής να μεταβάλει τη θέση στο χώρο και τον προσανατολισμό του προτύπου

• να αναγνωρίζουν την κατεύθυνση της αλλαγής της θέσης μιας περιστροφής βάση της γωνίας περιστροφής

 

Μάθημα 6 Μάθημα 6

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4

Δραστηριότητα 5

 

ΜΑΘΗΜΑ 7: Προσδιορισμός παραμέτρων περιστροφής- Κατασκευή εικόνας με περιστροφή.
Χρόνος: 2 Χ 40'

 

 

Στόχοι:

• να αναγνωρίζουν το ρόλο και των τριών παραμέτρων της θέσης και της απόστασης από το κέντρο της περιστροφής καθώς και της γωνίας περιστροφής στην αλλαγή της θέσης

• να προσδιορίζουν και περιγράφουν τις παραμέτρους μιας περιστροφής όσον αφορά και το κέντρο περιστροφής και τη γωνία περιστροφής

• να κατασκευάζουν την εικόνα μιας περιστροφής

• να προσδιορίζουν και να περιγράφουν τις παραμέτρους μιας περιστροφής σε ορθοκανονικό σύστημα αξόνων

• να κατασκευάζουν την εικόνα μιας περιστροφής σε ορθοκανονικό σύστημα αξόνων

 

Μάθημα 7 Μάθημα 7

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3α

Δραστηριότητα 3β

Δραστηριότητα 4

Δραστηριότητα 5

 

ΜΑΘΗΜΑ 8: Κανόνες και αποδείξεις στη γεωμετρία των μετασχηματισμών.

Χρόνος: 1 Χ 40'

 

 

Στόχοι:

• να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για τους γεωμετρικούς μετασχηματισμούς στην ανακάλυψη γενικεύσεων

• να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για τους γεωμετρικούς μετασχηματισμούς στη διερεύνηση κι απόδειξη προτάσεων που αφορούν στη σύνθεση μετασχηματισμών

 

Μάθημα 8 Μάθημα 8

Αρχεία Δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3